Klachten

Gelukkig zijn de meeste patiƫnten tevreden over hun huisarts en hun medewerkers. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.

Mogelijkheid 1: uw klacht bespreken met de huisarts

Maak allereerst de klacht zo snel mogelijk kenbaar. Probeer eerst samen met de betreffende persoon het probleem op te lossen.

Mogelijkheid 2: interne klachtencommissie

U kunt hier uw klacht indienen. Het klachtenformulier kunt u hieronder invullen en digitaal verzenden.

U ontvangt binnen 10 dagen een ontvangstbevestiging. Wij proberen vervolgens binnen 4 weken uw klachten naar tevredenheid af te handelen. Uw huisarts stelt het op prijs indien hij of zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over een praktijkassistente of een praktijkverpleegkundige gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. Wij zijn aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg.

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook onze privacyverklaring. Door op Verzend te drukken gaat u hiermee akkoord.